• info@dralihakancesme.com

OZON TEDAVİSİ

OZON TEDAVİSİ NEDİR:

Ozon 3 oksijen atomundan oluşan bir gazdır. Doğada atmosferde belirli oranlarda bulunur. En güçlü oksidan ve dezenfektan maddelerden birisidir. Ozon tedavisi medikal ozon jeneratörleri sayesinde elde edilen ozon gazının vücuda çeşitli şekillerde verilerek hastalıkların tedavisinde kullanılmasıdır.

OZON TEDAVİSİNİN ETKİLERİ NELERDİR?

Ozonun ana etkisi sıvı ortamda oluşan hidrojen peroksit ve hücre zarındaki doymamış yağ asitlerinin oksitlenmesi sonucu oluşan oksidatif strese karşı vücudun anti oksidan ve bağışıklık sistemlerinin aktive olmasıdır. Ozonun vücuttaki etkilerini şu şekilde sıralayabiliriz;

1. Tüm dünyada kabul gören birinci derecede kullanım amacı enfeksiyonlardır. Tek hücreli canlılarda antioksidan sistemi olmadığından tüm mikroorganizmalarda toksik etki gösterir ve bakteri, virüs, mantar enfeksiyonlarının(fenol,pestisid,deterjan,kimyasal atık,aromatik bileşikler) hepsinde etkilidir. Özellikle lokal enfeksiyonlarda enfekte bölgeye direk uygulama çok net sonuçlar verir. Sistemik enfeksiyonlarda ise bağışıklık sistemini desteklemek için kullanılır.
  2.
  3. Oksijenin hemoglobinden ayrılmasını sağlar, bu sayede dokuların oksijenlenmesi artar.
  4.
  5. Damar düz kaslarında gevşeme yaparak tansiyonun düşmesini sağlar.
  6.
  7. Kan hücrelerinin bir araya toplanarak pıhtı oluşturmalarını önler, bu sayede kalp krizi ve inme riski azalır.
  8.
  9. Dokuların tamir mekanizmalarını tetikler.
  1.

Hangi Hastalıklarda Uygulanır;

* Kandaki oksijen seviyesini arttırıp kronik yorgunluktan kurtulmak isteyenlerde,

* Bağışıklık sistemini destekleyerek hastalıklara karşı korunmak isteyenlerde,

* Kan şekeri dengelenmesi gereken insülin direnci , diyabetes mellitus hastalarında,

* Şeker hastalığına bağlı böbrek , göz, kalp damarlarını korumak ve nöropatiden kaçınmak isteyenlerde,

* Viral hastalıkların tedavisinde,

* Allerjik rahatsızlıkla

* Astım koah gibi kronik solunum yolu rahatsızlıklarında,

* Kronik ağrıların giderilmesinde,

* Işıl ışıl sağlıklı bir cilt isteyenlerde ozon tedavisi uzun yıllardır doktor kontrolünde uygun dozlar belirlenerek yapılan güvenle kullanılan bir tedavi yöntemidir.

* Bel ve boyun fıtıklarında

• * Sırtta ve vücudun diğer her yerinde oluşabilen ağrılı fibrozitlerde
  • * Diz ağrıları, kireçlenmeleri, menisküs ve ön çapraz bağ yaralanmalarında
  • * Omuzda tendon yırtıkları, bağ zorlanmalarında
  • * Kalça ekleminin ağrılı problemlerinde
  • * Ayak bileğinde burkulma ve zorlanmalarında
  • * Estetik amaçlı direkt lokal ozon uygulamaları
  • * PRP ile birlikte ozon uygulamala

Ozon Tedavisi Uygulama Yöntemleri

Major: Hastadan 50-100 cc kanın özel ozon şişelerine alınıp, ozonlandıktan sonra damar yoluyla tekrar geri verilmesidir.
Minor: Hastadan alınan 5-10 cc kanın ozonlandıktan sonra omuz veya kalçadan kas içine yapılmasıdır.
Rektal: Ozon gazının özel bir aplikatör yardımıyla rektal yoldan verilmesidir.Damar yolu açılamayan yada kan aldırmaktan korkan hastalarda ya da barsak problemi olanlarda tercih edilir.
Cilt altı: Özellikle iyileşmeyen yaralarda, fibromyaljide kullanılır.
Torbalama: Diyabet ayak, gangren, nekroz gibi durumlarda, o bölgenin torbayla sarılarak ozon gazında bekletilmesidir.

Kulak uygulaması;Dış kulak ve orta kulak enfeksiyonlarında ,dış kulağa verilir.

Ozonlu su:Klinikte hazırlanmaktadır.

Bölgesel lipoliz:zayıflamalarda ve selülitte sıkılaştırma için uygulanmaktadır.

Ozon Mezoterapi:Cilt sorunlarında kullanılır.

Ozon Terapisi Kaç Seans Uygulanmalıdır?

Ozon tedavisi, hastanın yada hastalığın durumuna göre 48 saat arayla haftada 2-3 uygulama şeklinde 10-15 seans olarak uygulanır.Tedavi bittikten sonra da 1-2 ay arayla tek seanslık hatırlatma dozları yapılmalıdır. İşlem süresi 20-30dakikadır.

Ozon Tedavisi Kimlere Yapılamaz?

Kanında Glükoz 6 Fosfat Dehidrogenaz enzim yetersizliği olanlar: FAVİZM. Bu kişiler BAKLA yiyemezler. Yerlerse bu enzim eksikliğinden dolayı krize girerler

• Ozon tedavi sorularınız için numaralarımızdan bilgi edinebilirsiniz. Unutulmaması gereken bir diğer önemli konuda doktorlar tarafından uygun şartlarda yapılması gerekmektedir.